Så vet du att du använder din iphone för mycket:

Du dubbelklickar på mellanslag på datorn när du vill skriva en punkt.


"Vad vill du ha för husdjur"

Frida 5 år: Delfin! Jag ska ha den i en pool på gräsmattan!

Efter att sett The Cove så kommer jag aldrig åka till skansen, kolmården eller liknande där dom har delfiner.
Jag är helt chockad över att man kan behandla djur på det sättet.
Visst kossor dödar man, med dom dör ju iallafall direkt och slipper plågas i flera minuter.
När dom visade en skadad delfin som låg och slog i fenan för att den hade så ont så ville jag bara spy, det är hemskt.

Delfiner är otroligt smarta djur, medvetna om allt dom gör, varje andetag dom tar gör dom medvetet, inte automatiskt som människor gör. Delfinen "Flipper" tog sitt liv i famnen på sin tränare genom att helt enkelt välja att sluta andas. Delfiner på Seaworld tvingas äta medicin mot magsår eftersom dom blir så stressade.

Det är hemskt, jag är glad att jag köpte "filmen" och att det gick några kronor till att dom ska stoppa skiten, hade jag vetat hur det låg till hade jag gärna betalat mer för filmen.







Bilderna är inte överdrivna eller omgjorda, dom ser ut såhär i dokumentären som inte har några specialeffekter eller liknande, det är äkta bilder, tyvärr.

The Cove

Ska nu sätta mig och kolla på The cove - delfinbukten.
Handlar om slakten av delfiner som myndigheterna försökte tysta ned.
Tydligen bästa dokumentär-filmen sen An Inconvenient Truth, eller en obekväm sanning som jag tror den heter på svenska (?).
Jag läste nånstans om att man borde se den iaf, så jag klickade såklart hem den, lättövertalad som jag är...
Berättar väl vad jag tycker när den är klar, den ska ca va 1 och en halv timme lång.


Gammal musik!

Håller på att rensa och hittar massa musik som jag lyssnade på i 7an-9an, verkligen underbart att lyssna på faktiskt, eller ja, jag skämms lite över smaken om jag ska vara ärlig, haha. Könsrock och "klubbmusik". Lägga in allt på mobilen blir, haha.

Jag önskar jag kunde låsa in mig i en drömvärld och slippa tänka på konsekvenser.


Skissar

Sitter i skolan och skissar på min balklänning, det känns inte riktigt verkligt, kanske för att jag inte vill sluta skolan, jag skulle gärna gå i några år till här.. Och det är så himla mkt att fixa.. det jag oroar mig mest för är att pappa ska säga nej till att betala nästan 1500:- för mitt hår.. Och isfl så måste jag betala det själv och det har jag ingen lust med.

Sen blir det sunne, vet dock inte när jag slutar än..?
Aja, hoppas på ett sms från H&M, hoppas mina saker kommer snart så jag blir på lite bättre humör.


hey fatso!

Love

När den du älskar inte gillar något, ändra dig.
När den du älskar tycker du är jobbig, kryp in i dig själv och bli lugn.
När den du älskar inte vill höra sanningen, säg det den vill höra.
När den du älskar inte gillar hur du ser ut, byt hela din garderob, köp nytt hår och skaffa nytt smink.
Man ska anpassa sig helt och hållet efter en enda person och inte tänka på vad man själv vill för det är det som kärlek handlar om, eller?

"Vad blir det för mat?"

Slapp dag på skolan, hade matte och sen sluta 11 pga av sjuk lärare och en inställd lektion.
Gick på stan med Sarah och Amanda fram till 2, hittade ett par byxor på Carlings som var nedsatta från 600:- till 99:- gaaaaaanska så värt jodä.
Sen har jag legat och kollat på Gilmore Girls, love it, jag vet Sarah, paus snart yeye.

Nu så lagar jag och Henke mat, kycklingwok med nudlar, goodiegoodie!
Sen ska jag försöka övertala han att titta på Fight Club som ramla ner i min postlåda för någon dag sen, beställde 6 filmer, fick 7. Såg på Remember Me i tisdags. Jag hata den....eller nej, jag älskar den. Eller ja, jag hatar att jag älska den för slutet fick mig att grina och sitta och säga "nejnejnejnejnej" i flera minuter. Joorå, så mycket sätter jag mig in i filmer.

Nu ska jag fortsätta disskutera snoppar och hjälpa Henke med maten, hej.


lånad bild, vårat ser godare ut

What is love?

Jag vet inte varför du inte är här
Jag ger dig min kärlek, men du bryr dig inte
Så vad är rätt och vad är fel?
Ge mig ett tecken

Jag vet inte vad jag kan göra
Vad mer kan jag säga, det är upp till dig
Jag vet att vi är ett, bara jag och du
Jag kan inte fortsätta

Jag vill inte ha en annan, en annan älskling
Detta är ditt liv, vår tid
När vi är tillsammans, jag behöver dig föralltid
Det är kärlek

Vad är kärlek?
Älskling, såra mig inte
Såra mig inte mer

Haddaway - What is love


Get me out of here

"Vad trodde du själv? Att du för en gångs skull skulle vara stark nog för att kunna klara av kärlek. Att du var värd att få det? Trodde du seriöst att det skulle vara en saga? Att allt skulle vara bra hela tiden?
Ge upp och inse, du är inte värd det"

Nu jävlar!

Beach 2011 nu kommer jag!
Nu blir det träning och nyttig mat, byter ut drickan mot vatten och saft i värsta fall.
Nu ska jag bli snygg!


Trasig



Sarah har fått en spricka i sin iphone (nej det är inte så illa som på bilden)
Och det fick mig att bli väldigt rädd för att min ska gå sönder.
Det känns som det kan bli väldigt dyrt att laga det också.. Jag vill inte att min älskling ska gå sönder :(
Dags att dra iväg och köpa ett silkonskydd så att den inte kan gå sönder!

"Älskling"

Jag tycker verkligen inte om att säga ordet "älskling".
Det finns bara en pojkvän någonsin som jag kallat älskling och det är bara någon endaste gång jag kallat honom för det.
Det är ett så laddat smeknamn. Jag får nästan ångest av att säga det.
Men Sarah däremot, henne kallar jag nästan alltid för älskling, varför har jag ingen aning om, antagligen så litar jag väl på henne nog mycket så jag tror aldrig hon kommer försvinna, jag tror nog aldrig hon kommer lämna min sida, så mycket litar jag på henne, mer än jag någonsin litat på någon.

Visst Henrik, jag vill lita på dig, det vill jag, men ja.. Du förstår. Det är inte  för att jag inte älskar dig.


Jag har så otroligt svårt att lita på folk, man ska inte lita på folk för de sårar.

Sarah, jag älskar dig.


10 saker du inte visste

  1. Jag lär mig saker väldigt fort.
  2. Jag har haft panikångest sen jag var ca 8 år.
  3. Jag gråter när jag blir arg.
  4. Jag kan äta spagetti och köttfärssås varje dag i en månad utan att tröttna.
  5. Hösten -08 gick jag ner 10 kg på två veckor eftersom jag vägrade äta.
  6. Jag tror på att det händer något efter döden.
  7. Mina ögon skiftar färg mellan grön, blå och grå.
  8. När jag var liten var jag rädd för folk med mörka ögon eftersom alla i min släkt har blåa.
  9. Jag hade min första "pojkvän" när jag var 5, då fick jag min första puss.
  10. Jag har haft tinitus ändå sen jag var jääääätteliten.

Roligare att va singel som ung?

Ibland kan jag sakna att vara singel, har nog inte varit det sen jag var 14.. Då fick jag mitt första seriösa förhållande, det tog slut när jag var runt 15 och nästa började nästan direkt, och det förhållandet är jag fortfarande i. Så man skulle egentligen kunna säga att jag inte varit singel på drygt 4 år. Och ja, jag saknar det ibland. Särskilt nu när jag faktiskt får festa lagligt och det är "okej" att strula omkring.
Det skulle kännas skönt att slippa hålla sig till en person och behöva tänka på vad man gör hela tiden.

Men å andra sidan så skulle jag inte kunna tänka mig att vara utan min pojkvän. Strul kommer och går, men de finns inte där när man ligger och gråter och har ångest.
Jag behöver kärlek och närhet, inte bara vara något "slitochsläng". Jag gillar tryggheten i ett förhållande och just därför vinner det över att vara singel. Jag älskar min pojkvän och han får mig att må så otroligt bra och jag vill verkligen inte byta ut honom mot en massa one night stands som det ändå aldrig kommer bli något med.
Sen så har jag även en rolig pojkvän som också vill ut på helgerna och festa, men som även förstår om jag bara vill vara hemma och se på film.
Mer perfekt blir det inte.



omg

jag ska gå upp 10 i 6 imorn, jag kommer dö.

Kom hem till mig nu <3



Jag ger, du får.

Du säger hoppa, jag undrar hur högt och hoppar det dubbla.
Säger du åt mig att springa ett varv runt stan så springer jag två för att vara på säkra sidan.

Jag vill att allt ska vara som innan allt hände.
Innan vi förstörde det vi hade med lögner.
Kan vi verkligen reparera det?
Går det att bygga upp en mur av tillit som en gång smulats sönder till sand?

Farmor

När jag rensade tidningar och böcker så hittade jag en bok som jag fick av min farmor när jag var... 6-7?
Iaf så kom jag precis ihåg hur glad jag blev när jag fick till henne, inte för att det är en bra bok, tror aldrig jag ens läst den, utan för vad hon gjort med boken.











Min kommentar när jag fick boken: farmor, får man verkligen göra så med böcker? Och varför är jag med i den, handlar den om mig eller?




"Hur är du som person?"


...

För alla idioter som ska sitta och tänkta "tönt som klagar, lägg inte upp ditt liv på din blogg" stick härifrån och läs inte detta inlägg, tack så mkt!


Hur ska jag göra för att passa in i den perfekta plan du en gång hade tänkt ut för mig?
Eller sumpade jag chansen helt när jag insåg att man inte måste klä sig i sockersöta klänningar, leka med barbies och göra precis som mamma & pappa säger. Att man faktiskt kan ha egna åsikter om saker och ting.
Var det när jag började ifrågasätta allt du sa som du bestämde dig för att jag inte längre var värd din tid?

Jag förstår inte hur man kan se på när ens dotter blir utsatt för sådana saker, hur man efter flera år blir chockad när man får reda på att hon befinner sig i en djup depression. Hur man fortfarande kan tro att "magontet" beror på något i maten, inte inser att alla tårar och rop efter mamma berodde på er två.

Så snälla, berätta för mig hur jag ska få dig att hålla det du lovar.
Även om jag inte är som du önskar, men det borde du acceptera, för allt beror på dig.
Varje steg jag tagit har varit pga dig.
Du tog något från mig som jag aldrig kommer få tillbaka.
Att bli sviken av någon som är så nära och på det sättet är inte något man kommer över, det är ingenting man kan förlåta. Det kommer aldrig bli samma sak..

Hembeställt!

Hade tråkigt så jag satte mig framför H&M och beställde hem lite kläder.
Det kändes rätt bra faktiskt, fick tag på ett par riktigt snygga till våren/sommarn också. Får hoppas att allt passar bara så jag slipper skicka tillbaka, men det blir väl som det brukar, jag orkar inte skicka tillbaka om det är för stort/litet så går jag runt med kläder som inte passar och säger "det ska se ut så" så nu vet ni varför jag säger så också. Ska nog sluta avslöja saker, annars kan jag ju inte ljuga om nåt....


Och ja, jag bestället 38 och 40 för jag gillar stora tröjor och byxor

Monkeyface var en:


tjeeeeej

Hmm?

Om en tjej har en  frisyr som är kortare än axlarna, då har tjejen kort hår.
Men om en kille har lika kort hår, då säger man att han har långt hår.
Men håret är exakt lika kort/långt på bägge personerna så varför säger man inte samma sak till dem?
Helt ga-ha-ha-haaaalet egentligen, eller ?


Så vad är det, långt eller kort?
Jag t o m ansträngde mig i photoshop för att ingen ska kunna se på ansiktet eller kläderna om det är en tjej eller kille. Så come on, gissa.

AHA!

Har gått runt hela veckan och funderat på varför ena jackarmen luktade häst.
Nu hittade jag denna bild:


Allt blev plötsligt väldigt uppenbart för mig.
Tar kort med höger=klappa med vänster=vänster luktar

Jag önskar..

Att du kunde se mig och berätta det för mig.
Berätta att "oj vad kul att du är här".
Jag skulle behöva ett ärligt "vad fin du är" inte bara för att jag kräver det eller för att vara snäll.
Jag vill höra ett "du är vacker, kom så får jag krama dig" istället för "du är sexig, ligga?".
Jag vill ha mys utan att nån somnar om det inte leder till sex.
Jag vill ha min pojkvän tillbaka.....

the truth will set me free.


chubby chic </3

Dildo?

Om man inte har en dildo, då kan man ju använda banan har jag hört..?
Men vad gör man med bananen när man är klar då, det är ju ganska onödigt att slänga den sen..
Men smakar det av den sen...?
Och tänk om man gillar analsex, då får man ju verkligen hoppas att det inte smakar något av den efteråt, det vore lite nasty.
Eller ska man skölja av den och lägga tillbaka den i fruktskålen kanske? Låta någon annan äta upp den, mums.

Och nej, jag använder inte banan..



Naaaasty

Ibland kan jag överväga att bli lesbisk bara för att slippa killar och alla problem som medföljer.
Men varje gång slutar det med att jag kommer på att jag faktiskt måste stoppa ner hela huvudet mellan benen på en brud och slaffsa runt som en galning och jag gillar inte ens att ta på min egen, det är ju det man faktiskt har killar till!
Och jag gillar ju..hur ska jag säga utan att det blir helt fel..snopp. Helt enkelt.
Jag är inte gjord för att bli lesbisk..fan.


Å andra sidan, vem skulle säga nej till henne ?

"Använder du lösögonfransar?"


Mina ögonfransar ser ut såhär efter ett lager mascara, så nej, jag känner inte att jag behöver lägga pengar på kösögonfransar som ser falska ut när jag ändå har långa naturligt.

Dagens sanning #2

Jag har verkligen jättesvårt för att tycka illa om folk, jag vill alltid ge dem chans efter chans hur illa de än beter sig så vill jag ändå förlåta.

Trots det så finns det ändå en person jag hatar så otroligt mycket att jag faktiskt tror att jorden skulle vara en mycket bättre plats om denna person dog, jag skulle inte ens bry mig. Och med tanke på hur svårt jag har för att ens tycka illa om folk, så då förstår ni ju hur illa jag tycker om denna person, verkligen inte bra någonstans. Jag vet folk som känner den som tycker personen är "underbar och snäll", men jag har sett hur den verkligen kan vara, hur falsk och idiotisk den kan vara, göra allt för att förstöra andras liv osv.

Där har ni the truth.

Om bilden:

Vi snackade om islam på religonen, och då fick jag flashbacks till 9an när vi skulle forska i olika religoner och då hade jag islam och grejen var att jag på någon sida hittade jag ramsan/bönen/orden man säger när man binder sig till Gud/Allah och då satt jag och sa den högt flera gånger och då kom jag fram till idag att: tänk om jag är muslim då? För om det finns en liten Allahgubbe, då måste ju han hört mig när jag sa det där man ska säga.
Så då tog jag kragen på tröjan, så bara ögonen syntes för att hedra min religon lite, sen tröttnade jag och gick och svor istället.

Sen fick jag även lära mig att ur utländskas ögon upplevs ibland svenskar som: alkoliserade, cigarettrökande horor som blottar sina behag. Vilket jag tyckte va rätt kul, jag är inte alkolist, röker inte, har bara sex med en person och har nästan alltid tröjor på mig som knappt ens visar halsen, haha.


ULLAULLA!

Sitter i skolan och tråkar ihjäl, istället för att plugga så klickade jag hem 6 st filmer som antagligen dimpar ner i brevlådan nästa vecka, då blire filmmaraton!

Nu slutar jag om 10 min, då ska jag ta med min förkylning hem och lägga mig framför tvn med 3dje säsongen av gilmore girls ♥! Med chips och mineralvatten. Och det är då ni ska tänka: men Frida gillar ju inte mineralvatten? Och nej, det gör jag inte, eller, det finns en sort som jag gillar: Blue Keld björnbär, underbart.

Där ser man.


Förklaring till bilden kommer sen, haha

OJ hon städar


Dagens sanning

Jag hatar smutsiga saker, särskilt när det är någon annan än jag som smutsat ner.
Därför tycker jag att det är hemskt att diska, särskilt när diskhon är fylld med vatten och disk och det flyter omkring gammal mat och skit i vattnet.. usch..

Så när jag absolut måste diska så startar jag kranen och håller det som ska diskas under kranen och doppar diskborsten i diskmedlet.. Det tar lång tid, men det är liiiite mindre äckligt.


Aldrig att jag skulle diska så, aaaaldrig

Nasty fact #1

Jag älskar att klämma pormasker, särskilt på andra än mig själv.
Jag tycker det är jättekul när det ser ut som det kommer en mask som kan vara flera cm lång.
Sen att jag hatar lukten. det är en annan historia.

Jag brukar ägna kvällarna till att leta på mig själv eller på min pojkvän, skitkuuuul.
Nastynasty ;)

fixat kategorier!

duktig tjej fixar grejor.

  1. När jag är riktigt speedad så tänker jag inte på vad jag gör och lyssnar inte alls på om någon säger att jag ska lugna ner mig för att jag är jobbig.
  2. Jag kan verkligen inte jobba under stress, då slänger jag allt och orkar inte bry mig.
  3. Jag hatar gula bananer, grön/gult skare va!
  4. Min favoritmat har varit samma sen jag var liten: spagetti och köttfärssås
  5. Min farmor har alltid favoriserat mig och skämt bort mig.
  6. Jag lär mig det mesta väldigt fort
  7. Jag tror inte på gud, samtidigt som jag inte vågar påstå att han inte finns, ifall han finns, då skulle han ju bli arg
  8. Jag hatar mitt egna skratt
  9. Min röst också för den delen
  10. Jag kommer aldrig frivilligt köpa en pc istället för mac igen

Mer fjortis

Sammanfattning år 2010

1. Gjorde du något iår som du aldrig gjort förut? Yes, spytt som en gris och bråkat som ett svin
2. Höll du några av dina nyårslöften? Minns inga, så hade jag några så höll jag dom nog inte
Blev någon/några av dina vänner föräldrar iår? Inte vad jag vet om
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, som tur är..
5. Vilka länder besökte du? Nöööörgäää
6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011? Inte som går att få
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid minnas? Min födelsedag maybe?
8. Vad var din största framgång 2010? Jag startade en oseriös sexblogg som slog igenom over night och blev en av sveriges största (den är nu nedlagd eftersom den var oseriös)
9. Största misstaget? Jag gjorde fel sak med fel person
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Yes infektion som spred sig
11. Bästa köpet? Måste nog säga min tatuering faktiskt
12. Vad spenderade du mest pentgar på? Tatueringen
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag fick en extern (?) hårddisk så jag kunde rensa  datorerna, då blev jag klaaad
14. Vilken sång kommer att påminna dig om 2010? Alla gillar brudar, haha!
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare..
16. Vad önskar du att du gjort mer? Pluggat faktiskt
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Dampat på allt o alla
18. Hur tillbringade du julen? Släkten, dagen efter mammas pojkväns familj o söndan hos pappa
19. Blev du kär i år? Blev o blev, var redan sen året innan
20. Hur många one night stands? Henke brukar klä ut sig och kalla sig för Jan....?
21. Favoritprogram på TV? Tyra Banks show <3
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Yes, två personer (dessutom de enda jag hatar överhuvudtaget)
23. Bästa boken du läste i år? Twilightböckerna :$
24. Största musikaliska upptäckten? Måste väl säga Paramore, även om jag inte upptäckte dem iår
25. Något du önskade dig och fick? Eclipse och Epic Mickey! Hej nörd..
26. Något du önskade dig men inte fick? Donkey Kong spelet, det va slut
27. Årets bästa film? Okejråå, harry potter o ecplise, nä nu börjar det bli väldigt nördigt
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Blev 18 och full
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Jag tycker det var bra trots allt
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Bojkottade mjukis i skolan och började med koftor
31. Vad fick dig att må bra? Jag har världens finaste vänner och en underbar pojkvän, mamma & plastpappa
32. Vilken kändis var du mest sugen på? Liam Hemsworth, mums!
33. Vem saknade du? Anna
34. De bästa nya människorna du träffade? Inte nya men.. Började umgås mer med David och Malin, det ångrar jag verkligen inte!
35. Vem fanns där i alla lägen under 2010? Sarah och David var oslagbara


tänk att man kan se så borta ut som nykter fjortis...

RSS 2.0