Aja baja frida

Mamma: Frida sluta lyssna på Marilyn Manson, han är inte en bra person.
Frida 11 år: Men jag lyssnar väl på musiken, jag skiter i hur han är som person.
Mamma: Lyssnar man på han blir man en knarkande mördare.

Easy for a good girl to go bad

Vad händer om man en dag bara glömmer bort att gå upp ur sängen och tillbringar hela dagen där?

Om man som jag nästan alltid blandar ihop höger med vänster, går höger när alla skriker vänster, kommer man då en dag bli påkörd? Jag brukar kalla mig för handdyslektiker, vet aldrig att det är högerhanden man menar när man säger goddaghanden är höger Frida. Jag kommer kanske aldrig lära mig det, på min uppkörning kommer jag antagligen svänga fel när instruktören säger åt mig nåt.

Men vad skulle världen vara utom puckon som mig, eller clown som mamma kallar mig med finare ord.

Tänk om jag en dag skulle mogna och vara seriös.
Den dagen skulle jag nog dö av tristess.


En gång var jag faktiskt söt













Jag gillade även att ta såna här bilder när jag va yngre haha:


godnatt

Just tell me that it's over

Jag tittar på medans väggarna runt mig faller samman
men det är inte som att jag tänker bygga upp dem igen
Så det här är din sista chans till försoning
så ta den medans den varar för den kommer försvinna

Mina tårar förvandlas till tid
Som jag slösat på att hitta en lösning till ett farväl

Jag kan inte leva utan dig
Kan inte andas utan dig
Jag drömmer om dig, ärligt
berätta att det är över
För världen fortsätter snurra och jag lever fortfarande
Det kommer inte vara rätt om vi inte är tillsammans i den
Berätta att det är över
Och jag blir den första att gå
Jag vill inte vara den sista som får veta

Jag kommer inte vara den som jagar dig
Men samtidigt så är du det hjärta jag hör hemma hos
Jag blir alltid fast med såna här känslor
Och ju mer jag försöker känna desto trasigare blir jag

Säg inte att det är över....

Over - Lindsay Lohan

Påtal om jul och sånt

Min kusin hade bakat laktosfritt åt mig när de andra fick kladdkaka, eller  vad det var.
Assöt och jättegod :D


Såhär bra gick det för mig under jul





plus revan på hakan, får se hur jag ser ut efter nyårsfirande (Y)

Er julklapp från mig:






;)

Do you know?

Vi stannar inne, rör oss omkring, så lågt
Fråga oss vart du gick, vi vet inte
Och bry dig inte, bry dig inte
Allt vi vet är att vi var hemma för att du lämnade oss där
Du kom på din buss och försvann och lämnade oss helt själva

Nu är hon på klubben med en galen klänning på
Passade på att behålla klänningen på
Försöker få nog med drinkar i sitt system
Ta henne till telefonen och gör henne till offer

Kontrollera hjärnan, boll, spela i ditt ansikte
De ändrar plats, hon är bara ett annat fall

Det är lätt för en duktig flicka att bli ond
Och är vi en gång borta, borta
De tror, vi försvinner för alltid

Bli inte anledningen, bli inte anledningen
Du måste lära dig att behandla oss rätt
För när en snäll flicka blir ond
Dör vi föralltid

Han stannar med en blick på de alla, yeah
Han har en flicka hemma men han bryr sig inte
Kommer inte bry sig, kommer inte bry sig
Allt han gör är att hålla mig hemma, låter mig inte gå någonstans

Han tror att eftersom jag är hemma, kommer inte jag få till det
Och nu hitter jag nummer i jackfickan
He thinks, because I'm at home, I won't be getting it on
Tjejer ringer hem, inga stopp
Det går över kontroll, lustigt, jag kan inte ta det längre

Han hittar ett brev på trappen, där det står att detta är slutet
Jag packade väskan och gick med min bästa vän, oh

Det är lätt för en duktig flicka att bli ond
Och är vi en gång borta, borta
De tror, vi försvinner för alltid

Vi försvinner för alltid..

Rihanna - Good Girl Gone Bad

Slutkörd

Är verkligen helt slut nu.. ett lov behövs verkligen, bara det att jag har hur många inlämningar som helst kvar.. Plus två prov..........fuck

Positivt: på onsdag ska vi ha födelsedagsfest för Sarah, på fredag är det julafton, lördag firar jag jul med plastsyskon och på söndag åker jag troligtvis till pappa och firar ännu mer jul.
En jävla massa jul för mig helt enkelt.

Nu ska jag slänga i mig nåt att dricka och sen blir det sängen och soooooooovmorgon!


Det här är Sigge, visst är han söt?

Trångsynt

Jag stör mig verkligen på folk som inte kan förstå att alla har olika åsikter, att det inte bara finns ett rätt på vissa frågor.
Och att man sen inte ens kan acceptera att den andra personen vill förklara varför den tycker som den tycker, utan bara avbryter och vägrar lyssna. Det är så förbannat respektlöst att det är helt sjukt.
Jag är så jävla sur just nu, förstår inte hur man kan hålla på så, knäcka en person så att personen springer ut ur rummet.

Ueek, vill spy på vissa personer.

Tänk om

Bollar va kantiga.
Is va varmt.
Om hundar var stickiga och hästar luktade fisk.

...

Tror jag stannar hemma imorn och pluggar.. Eller?

val

Tänk om någon kom fram till dig och sa att "antingen släpper du allt som hänt och lägger det bakom dig, du får aldrig mer tänka på något som hänt för längre sedan än en månad sen. Eller så får du endast tänka på det som har hänt dig förut, du får aldrig längta eller planera framåt, du ska alltid älta det som varit."

Vad skulle du göra?
Skulle du ge upp allt som format dig till den du är idag?
Eller skulle du välja att tänka på allt du aldrig mer kommer kunna ändra på?

Jag skulle nog inte kunna välja, jag måste kunna tänka tillbaka, kunna se framåt för att kunna inse hur långt jag faktiskt kommit, trots allt som varit. Hur ska jag annars kunna veta om jag lyckas med något om jag inte har nåt att jämföra med?


Rastlös

Måste verkligen göra nånting.. Tränade på styrka och smidighet en halvtimme, slutade för att det var tråkigt att träna själv, och nu sitter jag här igen och har absolut ingenting att göra.
Kan inte nån släpa med mig ut och gå eller nåt?
Jag kommer inte klaga, jag lovar! Vilket är en enorm uppoffring faktiskt eftersom jag är extremt bra på att alltid hitta nåt att klaga på. Så take it as a komplimang och följ med ut! och yes, nu fick ni se hur det ser ut i min hjärna när jag tänker, jag brukar mixa svenska, engelska och svengelska, brukar ha rätt intressanta meningen i min hjärna faktiskt.

"Vad ska man ha till dinner då? I har ingen clue kind of liksom"
Intressant värre.


"Det är ju bara lite huvudvärk"

Jomenvisst, skaffa er diagnos "grov migrän" så får ni se hur lätt det är att göra annat än att bara ligga still.
Pulserande smärta som gör att det känns som att hela huvudet ska sprängas, 50 kg tungt huvud, ögon som inte hänger med, trött kropp och ljus och ljud som exploderar till knivar som sticker i huvet.

Skaffa det så får vi se hur mycket ni orkar.

Trööött

Väntar bara på att klockan ska bli 2 så jag kan sluta, sen drar jag och hämtar mina saker och drar till sats. Får väl se om det finns nåt roligt pass, annars springer jag på bandet nån timme, eller aa, får se hur länge man behöver göra det för att bränna 1000 kalorier? Kan nog ta ett tag.

Är trött på idioter som baktalar istl för att ta det face to face..



Ever felt like giving up?

Tänk om man kunde spola tillbaka tiden, pausa och bara njuta av ögonblicket.
Leva i en bubbla.

Jag älskar dig pappa det gör jag, även fast du inte är den du varit.
Men jag kommer alltid vara din lilla tjej som aldrig önskade sig något annat än barbiedockor, inners inne.
Jag kommer alltid vara den lilla blonda tjejen som alla dina vänner älskade, som din mamma aldrig kommer släppa taget om.


Bro's before hoe's?

Vi strävar mot ett mål vi aldrig kan nå.

Och när jag ännu en gång litar på det du säger, då svarar du inte ens när jag sitter och väntar på dig.
haha, det är skrattretande att jag verkligen aldrig lär mig.

Sweet sugarpie, save me.


Brr

Fryser som en galning ute, tyckte min jacka var varm när jag köpte den, men nu?
NEJ!

Är väldigt sugen på en dunjacka faktiskt.


fast en annan färg kanske?

Trött

Är så förbannat trött på folk som ena stunden säger att "du är så bra, jag älskar dig lalala" och nästa sekund så är man en fitta som bara sviker?
Bestäm er vad ni tycker och återkom med en ordentlig kommentar sen.
Är så trött på att bara få en massa skit kastat i fejset hela jävla tiden.

Funderar på att bara sluta umgås med en hel drös och bara ägna mig åt folk som uppskattar det istället, tänk på det ni.


G'DAY sir

Första lektionen var matte, vi gjorde kakor.
Andra lektionen är natur, bara lyssna.
Tredje är samhäll och den är inställt.
Softisch?

Hahha oj, jag ska nog bli en turk jag. Kan såna ord.

Nä nu ska jag lyssna!

Blä

Verkligen ingen bra dag, började med att jag gick upp, började kallsvettas och fick springa på toa.. Som tur kom det inget mer än kväljningar.
Usch, allt bara rasar.
Nu ska jag leta upp mina skor och dra in till stan för att hålla sarah sällskap innan dansen börjar vid 6, ska nog försöka ta i lite extra mycket idag, bränna kalorier som ett aaaaas.
Yes.

Hittade även en lägenhet förut, hoppas på den, får höra med pappa imorn också så att han hjälper till att betala den, inackorderingen täcker inte 3000 ......

Aja, take care, men egentligen bryr jag mig inte. heh


Everything changes

Vart är den personen som jag såg som min bästa vän, som kunde hålla mig i timmar, som jag somnade i knä på. Som jag längtade efter varje dag?
Vart är personen som fick mig att känna mig perfekt?

Varför blev du utbytt mot tårar och ångest, varför blev du en person som jag verkligen inte ville träffa?
Jag skulle gärna vilja veta hur det kändes den dagen då du bestämde dig för att byta sida, lämna mig, höra alla ord som blev kastade efter mig utan att ens försöka försvara mig, som du brukade göra.

Undrar om jag hade haft lättare för att släppa in folk och visa den riktiga jag om du inte svikit mig när jag behövde det som mest.
Förstod du ens vad som var fel när jag spydde rakt ut över köksgolvet och sen över hela badrummet, du kanske trodde det var magsjuka när jag vägrade äta godis och stängde in mig på rummet och skakade hela natten. Du hade väl inte ens en tanke på att en 11-årig tjej på 40 kg kan få ångest när hon hör att hon är tjock? Att 163 cm och 40 kg är för lite är något jag gärna hade velat höra då, inte nu, flera år för sent.
Ni två förstörde helt min syn på mat den dagen, jag vet inte ett enda mål med mat då jag haft kampen med om jag ska springa på toa eller inte. Inte en enda dag där jag funderar på om jag ska träna en timme eller två för det känns som att jag är för mätt.

Nu bryter jag mot varenda svennebanan regel som finns inom bloggvärlden, "skriv inte personliga saker, då får du inte jobb". Men mitt privatliv och mitt jobbliv (?) är verkligen inte samma sak, vad gör det om jag gillar göra pepparkakssnoppar, så länge jag är professionell på jobbet? Inte för att jag göra snoppar av pepparkakor, men aa ni fattar.

Jag är så förbannat jävla trött på att varje dag sitta och låtsas vara någon jag inte är, låtsas tycka om saker jag hatar. Skulle jag bestämma skulle jag bara sitta lugn och mysa i skolan. Jag skulle bara äta frukt och grönsaker 24/7. Men så kan man inte göra, är man lugn är man tråkig och då får man inga kompisar. Äter man bara frukt och grönsaker får man inte i sig allt nyttigt och man kan bli sjuk.

Bullshit. Imorn köper jag mig en påse clementiner.
Sry för utbrottet, men jag har abstinens och kan inte köpa det jag behöver för emil har mitt legg, så nu får ni alla som ni vill :@




looking pretty gaaarl, äh ni vet att jag skojar

Once a good girl goes bad

We're gone forever.

Jag tror jag behöver sjukskrivas ett tag för att lugna ner mig, känns som att jag är sönderstressad, och vad gör jag när jag är stressad? Jo jag skiter i att jobba med det jag ska och gör saker jag tycker är roliga istället. Och hur går det då med mitt plugg? Jo, jag ligger efter med typ 6 uppgifter som redan ska varit klara, jag har igvarning i matte c och det jag ändå gör på lektionerna är att flänga runt som en apa på speeddroger.

Och hur bra är det på en skala egentligen?



Det finns alltid ärlighet bakom "jag skojar bara", lite kunskap bakom "jag vet inte", lite känslor bakom "jag bryr mig inte" och lite smärta bakom "det är lugnt.

Jag vet inte hur många gånger du ska behöva såra mig innan jag ger upp. Men på något sätt lyckas jag alltid bygga upp det patetiska hoppet om att den här gången, den här gången blir det faktiskt som du säger, den här gången bryr du dig om mina känslor. Men varje gång raserar du mitt hopp, och för varje gång du gör det har du sönder ännu mer inom mig och muren med mina känslor blir både bredare och högre, snart kommer jag inte kunna släppa in någon alls. Du har snart förstört min tillit för all sorts kärlek, du kommer bli min död.


Jag tror jag har tappat bort mig själv

Sorry

For the update, men jag har pluggat typ hela dagen, eller ja, sen jag vakna vid 1..
Ibland måste man ju faktiskt vara lite duktig tjej också, även om det kanske inte märks.. Sen att jag skippa en obligatorisk sak i skolan, men aa, sätter faktiskt pluggande framför roliga saker för en gångs skull.


Så kul är det att plugga

New week

Denna vecka ska jag verkligen plugga, ska skriva ner allt jag har kvar och verkligen spurta och lämna in senast på fredag, det måste gå.

Nu ska jag lyssna på debatt i klassen, lär bli intressant med tanke på att vår klass har väldigt starka åsikter om precis allt, det kan t om bli diskussion om spagetti och köttfärssås är gott eller inte.

Tänk om alla i hela världen skulle bli homosexuella, tänk va lite små skitungar det skulle finnas då.
Eller skulle alla lämna in sperma och ägg då?
Tänk om kuken ramla av när någon har våldtagit någon, vilken surprice.


Ny design

Like it?
Anööööörs gör jag eeen ny

Är det dags för panik nu?

Jag blev chockerad förut när verkligheten rusade mot mig och tryckte upp sig framför mina ögon. Visade sig som en rejäl käftsmäll, knocked me off my feet är den enda meningen jag kommer på, men jag kommer inte på vad det heter på svenska.

Två namn på två kalla plattor, ditsatt av någon som inte bryr sig.
Jag tror inte på att någon är helt borta förän jag ser graven.
Och idag blev det alldeles för verkligt för mig.
Det blev mer än jag klarar av tror jag.

Försöker få ner vad jag känner just nu, men tror jag är nära breakdown nu, får försöka måla det istället.

I act like shit, don't face me

I collapsed when I realized

Om jag var tvungen skulle jag sätta mig själv efter dig
Så nu frågar jag:
Skulle du gilla det?
Skulle du gilla det?

Och jag bryr mig inte om att du säger att denna kärleken är för sista gången
Så nu frågar jag:
Gillar du det?
Gillar du det?

Nej!


Nånting kommer ivägen
Nånting kommer brista
Jag ska försöka finna min plats i Janes dagbok
Så berätta hur det skulle vara

Försöker komma på vad som får dig arg
När jag ligger ner skadad och sjuk
Gillar du det?
Gillar du det?

Det är en hårfin linje mellan kärlek och har
Och jag bryr mig inte
Låt mig bara säga att:
Jag gillar det
Jag gillar det

Nånting kommer ivägen
Nånting kommer brista
Jag ska försöka hitta min plats i Janes dagbok
När jag bränner ännu en sida
När jag tittar åt andra hållet
Jag försöker fortfarande hitta min plats i Janes dagbok
Så berätta för mig hur det ska vara

Desperat ska jag krypa
Väntat så länge
Ingen kärlek, det finns ingen kärlek
Dö för vem som helst
Vad har jag blivit?


Breaking Benjamin - Diary of Jane

Dance 'til you drop

Kom nyss ut från duschen efter dansträningen, uppvisning på söndag, omg! Kommer gå åt helvete för jag blandar ihop stegen hela tiden. Får väl se stentuff ut och låtsas som att det är alla andra som gör fel, haha.

Nu ska jag käka upp det kilot jag gick ner genom att käka tacochips, då blir du väl glad mamma?

Nä nu ska jag försöka bota min huvudvärk, hejssvejs


HAHA, titta va jag hitta sarah!


Frukost

Nu ska jag äta vaniljyoghurt med fresh rasberrys, eller ja frusna va dom väl från början men aa.
Sen klockan 1 så ska jag till doktorn, jag tänk för att jag redan har hunnit fixa tid, hon sa t om att de inte hade några tider idag, men när jag berätta hur det hade varit i sommras så klämde hon in mig på labb o allt, haha.

Nä nu ska jag äta och dra på ett avsnitt av vampire diaries, eller hur the fuck det stavas.

Tjingeling


brrrr?

Kom på att jag skulle ut en sväng, yes:



GODNATT

Heja mig

Ska snart och lägga mig i sarahs säng och gosa ner mig för jag är trööööööött.
Får se när sarah kryper ner med mig :$
Haha.

Blir ingen skola imorn heller för jag ska till sjukhuset och göra ultraljud på mina njurar för att se om jag är gravid. Eller? Joora såatte egentligen så ska jag kolla så det inte är några skador på dem sen jag höll på att få infektion i dom, eller om det kom lite i dom, det vet jag inte.

IALLAFALL så ska jag kolla klart på bartenderskolan sen borstar jag tänderna och lägger mig.


PEACEOOUUUUUT


Btw

Till er som fortfarande undrar eller tror på att jag tog piercing mellan ögonen:


Sööööt

Har nog världens sötaste och gosigaste lilla voffi hemma:



Sådär ligger hon även på mig när jag ligger ner när vi softar i soffan framför tvn

Köpte en kavaj

Ja ni ser ju rubriken, köpte den dock förra veckan.


H&M 300:-

Om man jämför med vad jag brukar ha:



Eller:



Lite skillnad? Kände mig rätt uppklädd iaf :S

fuck

fick veta att jag börjar 9 imorn istället för 12.
fan

Skippa detta

Jag lovar er, var aldrig bakis när ni ska på träning.

Nu ska jag byta om, sminka mig och dra till sunne.
Men åker tillbaka till karlstad ikväll och sover hos sarah, börjar 12 imorn så känns inte så värt att gå upp vid 8 när jag kan sova till halv 11 i stan.
yeeeeeees

btw

jävlar va söt jag är idag, osminkad och i gosimysadidaskärlekskläder.
jag tror jag blev biten av en fluga och blev besatt av adidas.
eller så blev jag bara tappad på huvet när jag va liten.







detta var nog första och enda gången jag laddar upp en bild på mig själv osminkad, yes

eeuuw

Mitt te blev kallt och jag har inte kommit utanför dörren än, men har ändå inte bestämt mig för att springa en runda eller gå en längre. Eller stanna inne för att träna på dansen nån timme. Svåra val, svåra val..

Sen ska jag sätta i några slingor till i håret, hoppa in i duschen, kleta ett kilo smink i fejjan och tagga för utgång som ändå säkert inte blir nåt. Skulle egentligen varit ut igår, men aa, det gick som det gick.

Nä nu går jag och tränar lite.


Undrar hur många kilo till jag ska behöva gå ner innan ansiktet blir smalt?

In swedish please?

Har kommit fram till att läsa engelska c inte var ett smart val för mig, som vanligt när jag pluggar engelska har jag börjat tänka på engelska istället för svenska.

När Sarah sa att det var som en sten släppte från bröstet så sa jag "relief" istället för "lättnad". När jag skulle säga "lösning" till mamma sa jag "solution".
Och nu så kallade jag "markeringspenna" för "marker". "Jag kan inte hitta min marker"

Nu tänkte jag att detta suck.
Kanske det egentligen är meningen att jag ska vara en invandrare med kolsvarta bambiögonfransar, snygg bränna och med brilliant accent.

Har jag blivit adopterad eller slog mina föräldrar mig i huvudet med engelska böcker när jag var liten?

you know

Vet ni vad det bästa med att sitta ensam och titta på gilmore girl en fredagkväll?
Inga dumma frågor, ingen tvång, ingenting.

Jag vill ha en paus från mitt liv

Jag öppnade kylskåpet imorse och kände att "nej, jag vill verkligen inte äta". Men jag tryckte i mig en halv smörgås ändå och den växte i munnen, jävlar va äckligt det va.

Jag orkade inte dra på mig finfina byxor och en snyggiströja så det blev gosig adidasdress istället. Och jo, man kan faktiskt ha mjukis i skolan, man ser faktiskt inte ut som en lodis, det är ju bara att kleta in fejjan i smink så ser man ut som en liten biaaaaatch.

Sen att jag ändå ser ut som fan idag har inget med saken att göra.
Jag vill ha en paus från allt.


Need answers

1. Varför ser pingviner ut som de har frack?
2. Är frackar inspererade av pingviner?
3. Låter värmlänska verkligen som norska?
4. Varför känner jag aldrig för att plugga när jag är i skolan?
5. Varför är snoppar fula?
6. Varför tar inga förlovningar seriöst?
7. Varför behöver jag glasögon? :@
8. Är huvudvärk blåmärken på hjärnan?
9. Kan man börja koka av feber?
Och slutligen:
Varför blir man så förbannat kissnödig av te?!?!?!?


Geek

Idag är jag duktig och pluggar i skolan, vill dock inte sitta i klassrummet så jag sitter ute i korridoren, men  aa.


Så geeky och frusen är jag

Jag känner en toffel

Och han säger upp kontakten med vänner för han är rädd för sin tjej.
Han flörtar och pratar sex och vågar sen inte stå för det.
Han är endast en vän när han är ensam, när inte hon är i närheten.
Låter som en riktig kompis, tycker ni inte?

Förstår verkligen inte varför man ens försätter sig i den sitsen när man inte kan stå för det, låter andra ta smällen istället. Ska man skriva till andra att man vill se dom näck, att man gärna skulle träffa dom och blablabla då får man faktiskt stå för det istället för att skylla ifrån sig.

Nu ska jag poffa och dricka mer te *poff*


RSS 2.0