OMG

Lyckades nyss med att få det att se ut som att någon blivit mördad i badrummet, blod överallt.
Herregud, hur lyckas jag med allt?

Som tur var så var jag spåtant och tog en bild precis innan, så här var mitt ansiktsuttryck när blodbadet inträffade:


Hår

Från:



Till:



Andra är snyggast, right?

How come?

Hur kommer det sig att när jag är frisk och allt så blir jag plötsligt obetydlig och bortglömd igen?

Why so wonderful?

Idag ska jag till skolan i två timmar, ungefär, lite mindre egentligen, bara för ett klassråd.
Sen ska min älskade Sarah ge mig långt hår, sen åker vi in till stan och kollar julklappar och jag ska leta upp en laddare till min kamera för jag hittar verkligen inte den.. Så är det nån som har en lumixladdare så snälla låna ut den i nån timme  så jag kan ladda upp mitt batteri, så snälla kommentera detta inlägg eller skicka mig ett sms, taaaaack!


Real Beauty

Tänk vad vackra kvinnor var förr, inte alls som nu.
De var verkligen jättevackra, tänk om man kunde se ut så.
Jag önskar jag kunde åka bak i tiden och träffa Greta Garbo, så otroligt vacker.


Meeeow

Rätt ovärd dag i skolan, matte, samhäll och naturkunskap.
Jag hatar dem alla 3, uschhhhhhhhhh.

Men idag kommer ju underhållet in så det är ju något positivt iaf, funderar på att resten jag ska köpa till ska få billiga julklappar så jag kan köpa saker till mig själv, haha (a) Egoistisk? nejnej, haha.
Nejmen ärligt, man måste faktiskt skämma bort sig själv minst en gång i månaden, tycker jag iaf, för att må ska må fiiiiiine :)

Sneekpeak

Jag och sarah tog kort till min andra blogg, som kommer dra igång snart, igår.

Ni kan få ett smakprov.






What's wrong with you?

Hur kommer det sig att efter 18 år så bestämmer du dig för att bete dig som jag önskat sen jag föddes?
Att du efter 18 år bestämt dig för att bete dig som en förälder?

Hur kommer det sig att du behöver att jag ska bli så arg så jag skriker och gråter av ilska, att mamma ska behöva ringa dig för att jag gråter och hyperventlierar i knät på min plastpappa pga dig, att du behöver en ny flickvän som talar om för dig att du måste ringa ibland, att man ska bry sig.

Det du försöker med nu, det är exakt vad jag hade behövt när jag var 7, när du började försumma mig, när du tittade åt andra hållet när din "älskade tjej" kastade skit på mig, när hon gav bort alla mina saker och när jag fejkade magsmärta för att få komma tillbaka till mamma. När jag skrek och grinade hela dagen för att jag visste att jag skulle åka till er.

Kanske du skulle brytt dig när jag var 12 och hamnade i en svår depression som jag fortfarande kämpar med för att komma ur. Kanske om du hade försökt att bry dig, kanske jag hade sluppit att gå på samtal med folk jag inte känner, kanske jag sluppit att proppa i mig skit för att klara att gå upp på morgonen.

Du blev chockad när jag berättade varför jag var som jag var, du är chockad över att jag vågar säga orden. Kanske du är besviken på dig själv innerst inne, fast du kommer aldrig erkänna det, för du vet ju alltid bäst.


I treat you nicer then you desirve

Open your eyes

Öppna dina ögon och se mig.
Snälla, se mig.

Jag bär taggarna utåt

Imorgon ska jag vara modell, what the hell ska jag ha på mig egentligen?
Hur ska jag sminka mig på morgonen?
Herregud vilka problem..

Förövrigt tänker jag sluta bry mig om idioter som jag inte egentligen behöver, får se hur lång tid det tar innan mitt bättre jag tar över och ångrar sig så att jag kommer skriva och fråga om de vill ses.

Hejohå

OMG

Har öppet hus i skolan, dyngtråkigt.
Och det gör ju inte saken bättre att jag har ont i magen så jag tror jag dör.

Way to go

Hur man skapar sig en egen tvilling?
Jo man skaffar photobooth och photoshop (Y)

Då kan man även ge sig själv två näsor och ett hål i pannan :)


Sistah

Fick besök av min syster igår, hihih, hon hade klippt sig som jag, haha.
Varför ni inte sett henne, hon bor med pappa.


Vill ni ha lika snygga barn?
Mixa norsk, finsk och svennebanan


Kuhi

Har kultur och idéhistoria, vi diskuterar vad vetenskap är och vad sanning är.


kanonkul

Oförglömligt

Vissa personer glömmer man aldrig.
De finns inpräntade i hjärnan, på näthinnan.
Hur mycket man än fokuserar på annat så kommer de ändå tillbaka och blir fokusen bland tankarna.

Jag kommer aldrig glömma dig, jag vill aldrig glömma dig heller.
Alla fina minnen kommer finnas kvar, för det måste de.
Även om alla fina skuggas av de hemska.
Ibland kan jag svära på att du är i närheten..

Ovärt

Känns rätt ovärt att ha matte c, jag fattar inte, eller aa.. jag klarar det inte iaf.
Jag tkr inte om skolan, för jag är trött på att lära mig saker.
Jag vill inte lära mig.
Jag vill gå.
Nu.

Om jag hade en miljon

Skulle jag:
  • Lägga några hundratusen på cancerforskning
  • Köpa en bil till mamma
  • Köpa en pååååånny och en transport
  • Köpa tio liter meducin
  • Och lägga resten på kläder

Hej

Morrnmorrn

Jag vet inte vad jag gjort
Eller om jag gillar vad jag startat
Men någonting sa åt mig att springa
Och älskling du känner mig, det är allt eller inget

Det var ljud i mitt huvud
Små röster som viskade
Att jag skulle gå och detta skulle sluta
Och jag hittade mig själv lyssnandes

För jag vet inte vem jag är, vem jag är utan dig
Allt jag vet är att jag borde
Och jag vet inte om jag kan se en annan hand på dig
Allt jag vet är att jag borde
För hon kommer älska dig mer än jag kan
Hon som vågar stå där jag stod

För jag trodde kärlek var svart eller vitt
Att det var rätt eller fel
Men du går inte utan ett bråk
Och jag tänker att jag är lika trasig inuti

Jag kommer inte vara långt ifrån dig, om du skulle ringa
Du betydde mer för mig än någon som jag någonsin ens älskat
Men du lärde mig att lita på mig själv så därför säger jag till dig:
Det här är vad jag måste göra

För jag vet inte vem jag är, vem jag är utan dig
Allt jag vet är att jag borde
Och jag vet inte om jag kan se en annan hand på dig
Allt jag vet är att jag borde
För hon kommer älska dig mer än jag kan
Hon som vågar stå där jag stod

Missy Higgins - Where I stood


Fantasi?

Jag tror all min fantasi försvann när kanylen gick genom huden.. Förut tänkte jag på en massa som jag skulle skriva, men nu, nej.

Väntar på att pizzan ska bli klar medans jag lyssnar på musik, kan nog inte bli mycket bättre skulle jag tro?

Nu ska jag ändra på mig, på tisda ska jag flytta ut ur mig själv.
Och vända andra kinden, på dagen sänka blicken.

Earl

Piercingen är gjord, ångrar jag mig?
You tell me.


This is what makes me rich

Nu är jag tillbaka igen, har haft brandövning hela förmiddagen och hade inte med mig datorn till skolan heller, och efter skolan åkte jag hem och packade och sen kom pappa och hämtade mig, så nu sitter jag i filipstad.

Mitt internet funka btw sjuuukt dåligt här ute, känns som det står helt still.. Men tror jag ska lägga mig i sängen och kolla greys snart såaaaa.

Nä jag är inte på dåligt humör, har bara ont i huvet.
Hörs imorn, då blire piercing, OMG

Boda Borg

Har som sagt varit där hela dagen, grymt kul, som vanligt.
Vi tog 14 stämplar, kunde blivit mer, men blev så trötta att jag och henke åkte hem istället.
Så nu har jag slängt i mig mat och väntar på att henke ska duscha klart så ska jag åka till sarah och se på film :)

tjaaaa

Tabu

Jag skulle kunna skriva om hur min pappa fått mig att ha svårt att lita på folk, svårt att prata om saker.
Att min mamma lärt mig att acceptera att alla är olika, men lika bra oavsett om dom är snygga, fula, killar, tjejer, homo, jude osv.
Jag skulle kunna skriva om hur jag haft ångest sen jag var liten, att jag mått så jävla dåligt över mig själv att jag inte vill vakna på morgonen, att jag fortfarande mår så ibland.
Jag skulle kunna skriva en bok om att jag har haft ätstörningar sen forever och varför.
Att jag kan bryta ihop när en kompis mår skit, för jag vet hur jobbigt det är.

Men nu kan jag inte det, för det är tabulagt att skriva om hur man verkligen känner, hur man verkligen mår och beter sig. För allt sånt ska man hålla för sig själv, för att alla kan läsa det. Man ska lägga ett rosa fluffigt täcke över allt, så att alla tror att man mår bra, att dom önskar att dom också alltid mådde så bra.

Jag kan ljuga om mycket, men så mycket tänker jag inte förvrida sanningen.

Bra där

Min lärare som jag haft i snart 3 år fick hjärnsläpp och kom inte ihåg vad jag hette, bra där.

Nu slutar jag så nu ska jag hem och glo på top model medans jag väntar på att henke ska sluta så vi kan åka till sunne och få tacos (hoppas jag mamma?).
Sen ska jag ta min pontebus och rida, mjau va kinky det lät.

Hat

Jag vet så många som lägger ner så otroligt mycket tid på att hata och ogilla andra. Det tar upp så mycket av energin och tid.
Det känns så grymt onödigt att hålla på så. Jag har mött personer som känner så för mig, det ser ut som dom ska explodera, det känns som att all energi försvinner från mig, mitt hjärta blir tomt, i just den sekunden, sen försvinner det för mig. Men jag lovar, dom fortsätter tänka på det, fortsätter störa sig långt efter att jag har gått därifrån.
Och det är ju deras förlust, inte min, det är inte jag som förlorar på det.

Jag ser inget nöje i att få andra att må dåligt, ser inget kul i att ägna mig åt att tycka illa om folk. Antagligen för att jag har svårt för att inte ge folk chanser. Jag kan ha ett jättestort bråk med någon, tycka så illa om den att jag aldrig mer vill se den. Sen går det en vecka så vill jag förlåta, glömma, börja om. Det är sån jag är. Jag ger chans efter chans, för jag vill inte förlora någon.
Jag har lätt för att tycka om och älska, väldigt svårt för att hata och döma. Sen finns det säkert många som tycker det är fel, men det är inte mitt problem.


Frida Jasmine Nyquist

Gubben i lådan

Är så trött på kommentarer om det inte är musik, bara dåligt, han kan inte sjunga osv.
Men det är exakt såhär man gör bra musik, man gör något som alla kan känna igen sig i, alla som lyssnar på låten, lägger upp den på fejjan, på sina bloggar osv, dom har känt igen sig, och det är exakt vad som är meningen med en bra låt.
Ja, jag hatade låten först, jag gillar inte riktigt att lyssna på något som alla andra också lyssnar på, jag vill ha något eget, men jag tänker inte kämpa emot mer, för texten säger mig så förbannat mycket.

Så skippa skitsnacket och läs texten bara istället.

F!

Ska sitta och skriva massa sidor om Fi, men hur mycket finns det egentligen att skriva om ett parti?
De bildades 2005, de ställde upp i valet i år punkt.
Det finns liksom inget annat och skriva, sen att jag är helt ointresserad av politik gör ju inte saken bättre. Jag bestämde mig inte ens för vad jag skulle rösta förän jag stod i valstugan, och jag vet knappt vad det partiet står för så det va ju finemang.

Jag ångrar att jag ens gick till skolan idag, är fortfarande sjuk och mår skit. Icke roligt.
Men något positivt är väl att jag ska dra med mig emil på daniel adams-ray den 26e, vi ska skrika "för dig ska jag, göra det tusen gånger om", jag ska berätta exakt hur mycket jag egentligen hatar den låten, men kanske gillar den i smyg. Men bara kanske.

Så nu ska jag lyssna på alla hans låtar så jag kan dom, jeppjepp.


så osnygg är jag i glajjer, heh

.

Är så extremt trött och jag behöver någon som håller upp mig.............

Sjuk

Känns som jag hostat sönder halsen, och har hostat tills jag nästan spytt -kul.
Nu ska jag göra iordning nudlar och bädda ner mig i soffan och se om jag hittar nåt bra på tvn, har sett klart greys nu, så måste hämta nästa säsong hos Sarah senare idag, om jag orkar.
Eller jo, det måste jag orka, för jag tänker tvinga mig till skolan imorn, annars kanske jag inte får bli med till boda borg på lörda, och det skulle ju suuuuga, bildligt talat, eller hur man säger.

Funderar på att slänga ingenjördrömmen i papperskorgen också, plugga ekonomi istället, eller? Kanske inte skulle passa på en bank, och skulle vara tvungen att använda långärmat mitt i sommarn, tatueringar är farligt ni vet. Undrar om tatueringar blir mer accepterat när alla som är födda innan -50 försvinner, alla som är yngre än det har väl tatueringar typ?

Nej, hungrig, hej.


Förresten så kom Edward igår och tog en smakbit, han har tröttnat på Bella,
sucks to be you!

Stora ord

Undrar om det finns nån dag då ingen i hela sverige inte fyller år..?

Vänner

En håller på att få anorexia.
En annan åker snart in igen, om provet blir positivt.
En till blir påhoppad av idioter som inte litar på varandra.

Vad händer egentligen?

Change?

Jag känner för att göra något drastiskt för att ändra allt. Vad vet jag inte riktigt.
Köpa en helt ny garderob?
Banta ner mig till en sticka?
Äta upp mig till en äkta tjockis?
Flytta hem?
Träna upp Pontus och tvinga mamma att skjutsa mig på tävlingar över hela Sverige?
Ge upp hoppet om ett jobb som ger mig mycket pengar och ägna mig åt det jag älskar så jag kan vara i stallet hela tiden?
Skaffa mig en badass tatuering över hela ryggen?
Pierca sönder ansiktet?
Raka av mig håret?

Aa ni fattar, jag vill ha ändring iaf.
Nä nu ska jag fortsätta lyssna på mr cool, ja jag kommer fortfarande ihåg hela texten från när jag lyssnade på låten varje dag när jag var..12?

För dig ska jag göra det 1000 gånger om

Det finns en person.
En person som jag kanske behandlat jävligt fel.
En person som hjälp mig med mer än jag vågar tänka på.
En person som suttit uppe med mig mitt i natten och hjälpt mig andas.
Hjälpt mig tänka när hela jag är uppochner.
Så nu sliter jag ur hjärtat på mig själv, lägger det i dina händer, för första gången i mitt liv ger jag någon 100% av mig själv. För jag gör det till en person som jag är säker på kan hantera mig, hela mig.

Du har stått ut med så mycket, mycket mer än jag kan önska.
Du lugnar mig när jag får panik.
Du kramar mig när jag är rädd, även om det är urlöjliga saker som mörker.
Du gör allt för mig, så nu tänker jag göra samma sak.


Haha oj

Vissa har ju verkligen problem vissa har.
Att de ska vara så osäkra på sig själva att de låter det gå ut över andra.
Vägra tro på det du lilla vännen, du ska se att det är så som du vägrar tro. Prinsen är ett svin serru.

Do I have to fall asleep with roses in my hand?

Jag har famlat i mörker, men I dig såg jag ljuset.
Och för dig har jag låtsas, och dolt mina tårar.
Med dig blir jag mindre, som gubben I lådan.
Jag vägrar att inse, du sviker mig alltid.
Jag gräver min grav för dig, jag är en soldat för dig.

Jag tog en kula för dig, och fick en smula tillbaks.
För dig ska jag, göra det tusen gånger om.
Jag har givit dig allt, och jag har ingenting kvar.
För dig ska jag göra det tusen gånger om.



Polly vill ha kex, kraaaaw

Idag när jag vaknade kunde jag inte prata.
Det enda jag fick fram var ett väsande ljud när jag tog i.
Efter att jag duschat lät det lite bättre iaf, men ändå.. njaaa.
Men nu har jag druckit cola, det känns bättre?
Heja coca cola!

Nu ska jag må piss och plugga, hej.


hej kompis

Confession

När jag var liten :
  • Tyckte jag homosexuella var bland det läskigaste som fanns
  • Var jag stensäker på att det gömde sig monster under sängen
  • Älskade jag att klistra på tatueringar över hela kroppen
  • Kunde jag inte sova utan massa gosedjur i sängen
  • Brukade jag krypa in till mamma för att slippa sova med monstrena under sängen
  • Hatade jag att använda tjocktröjor, använde bara långärmade t-shirtar
  • Tyckte jag att det roligaste som fanns var att byta "pojkvän" varannan vecka
  • Hånglade jag i skogen där inte lärarna såg
  • Använde jag för stora skor, det va tufft med stora fötter
  • Tyckte jag att långa naglar var äckligt
  • Var min mormor min bästa vän som jag var med varje dag


<3

Du är inte död.
Du drömmer inte.
Jag är här, och jag älskar dig.

Sammansvärjning

Snälla prata tyst, annars hör de oss
Och de får reda på varför vi inte litar på dem
Tala högre älskade för jag hör dig inte
Jag måste veta varför vi inte litar på dem

Förklara den här sammansvärjningen mot mig
Och berätta hur jag förlorat min makt

Vart kan jag vända mig? För jag behöver något mer
Omgiven av en osäkerhet jag inte är säker på
Berätta varför jag känner mig så ensam för jag måste vem jag är skyldig

Jag trodde vi skulle klara det
För du sa att vi skulle klara det
Och när all säkerhet misslyckas
Kommer du vara där och hjälpa mig?

Förklara den här sammansvärjningen mot mig
Och berätta hur jag förlorat min makt

Jag har förlorat min makt

Paramore - Conspracy

okej?

Är det okej att snacka sex med någon annan än den man är tillsammans med?

RSS 2.0